Web Site İçeriğini Denetleme İpuçları

Bir web sitesindeki içeriğin kalitesi, performansı açısından en önemli faktördür. Arama motorları, kaliteli içerik için web sitelerini tarar ve son kullanıcılar, ilgilerini çeken ve arayışlarını içeren bir içerik ararlar. Bir içeriğin sunumunda karşılaşılan en büyük zorluk içerik denetimi için  ne yapılması gerektiğini bulmaktır.

Bir web sitesinde mevcut içeriğin değerini belirleme süreci “içerik denetimi” olarak adlandırılır. İçerik denetimi sırasında, web sitesi sahibi hangi içeriğin trafik çektiğini ve nelerin sorun yarattığını belirlemeye çalışır. Bu yaklaşım, siteden bilgi toplamayı ve ne yapılacağıyla ilgili pratik kararlar vermeyi gerektirir. İçerik denetimi ile web sitenizi kimin kullandığı ve onlara daha iyi hizmet verebilmeniz için ne yapmanız gerektiği hakkında birkaç fikir verebilir.

denetim

Google Analytics

Eğer küçük bir siteniz varsa, gözden geçirmeniz gereken sayfaların listesini manuel olarak tutabilirsiniz. Ancak, çok sayıda sayfaya sahip bir siteniz varsa, sayfa URL’lerinin listesini edinmek ve onlardan denetim başlatmak için Google Analytics gibi bir analiz paketi kullanmak yararlı olabilir.

Google Analytics ücretsiz olarak mevcuttur ve kullanıcıların web sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğuyla ilgili daha iyi bir fikir vermek için bir kod yardımıyla sayfalara kolayca yerleştirilebilir. Google’ın Webmaster araçları yapılandırma hataları ve diğer sorunlarla ilgili uyarıların yanı sıra, sitenizde SEO sorunları da oluşturabilecek kötü amaçlı yazılım bildirimlerini kontrol etmenizi sağlar. Bu bilgileri birleştirerek, ziyaretçilerin nereden geldiğini ve ne kadar süreyle sitenizde kaldıklarını daha iyi anlayabilirsiniz.

SEO Standartlarına Göz Atın

Yakın bir zamanda bir denetim yapmadıysanız veya SEO çalışmalarını güncellediyseniz, daha eski sayfaları keşfetmek veya kurulumunu kontrol etmek için zaman ayırmalısınız. Büyük arama motorlarının kullandığı SEO standartlarını temel alarak web sitenizin bu standartlara uygun olup olmadığını veya belirgin bir bozukluk içerip içermediğini kontrol etmelisiniz. Buna başlık etiketleri ve meta açıklamaların doğru kullanımı da dahildir.

Bu unsurların sayfalarınızda düzgün biçimlendirilmediğini görürseniz, bu sayfaları geçerli SEO standartlarına göre yeniden yazmak isteyebilirsiniz. Çoğu durumda sayfaları daha okunaklı ve anlaşılır kılmak için sayfadaki içeriği yeniden yazmak yeterlidir, ancak bazı durumlarda sayfayı silip tekrar oluşturmak gerekebilir.

Verileri İnceleyin

Bir sayfanın değerini anlamak için son 18 ay boyunca ürettiği trafiği kontrol edebilirsiniz. Sayfa daha önce başarılı ve popüler olsa bile, ilerleyen zamanlarda modası geçmiş olabilir, bu web sitenizin SEO değerini zayıflatabilir. Sayfada ayda ortalama 100 sayfa görüntüsü elde etmediyse, silmeyi düşünmelisiniz. Arama motorları taze içerik sevdiklerinden bu yöntemle genel sıralamayı iyileştirebilirsiniz.

Neyin iyi performans gösterdiğini not etmek de önemlidir. Trafik üreten çok ziyaret edilen bir sayfa varsa, web sitenizdeki başka sayfalarda da bu sonuçları almak için başarılı sayfada doğru olanın ne olduğuna dikkat edebilirsiniz. Çok trafik alan popüler web siteleri, sayfalarını ziyaretçilerin ilgisini çekebilecek içeriklere göre uyarlayarak başarılı iş modelleri oluşturmuştur.

Sosyal Medya Hesaplarınızı Yönetin

Twitter, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya siteleri büyük bir itici güç haline gelmektedir. SharedCount gibi bir web sitesi, web sitenizin sosyal medyada ne kadar iyi performans gösterdiğini hızlı bir şekilde gösterebilir. Böylece dikkat çeken sayfaları inceleyebilir ve gelecekteki içeriklerinizi daha popüler sayfaların güçlü yönlerini örnek alarak inşa edebilirsiniz.

Sosyal medya kullanıcılarından trafik çekmede zorluk çekiyorsanız, bu sorunları çözmenin yolları vardır. Sosyal medya üzerinde bir varlığınız yoksa hemen başlayın! Bir web sitesinin en azından Facebook hesabı olmalıdır. Sosyal medya hesabınızı açtıktan sonra, bu ortama uygun sosyal medya mesajlarını üretmeye başlamanız gerekir.

Her Şeyi Birleştirin

Büyük analiz programları, verileri e-tablo formatında dışa aktarmanıza izin verir ve neler olduğunu daha iyi anlamak için verileri Microsoft Excel’e veya bir Google e-tablosuna çekebilirsiniz. Bu e-tablolar, meta açıklamalarının uzunluğu, sayfaların başlıkları ve her sayfada kaç kelime olduğu gibi çok sayıda bilgi sunar. Google Analytics verilerini SharedCount’tan gelen bilgilerle analiz ederek, web sitenizdeki hangi sayfaların  ziyaretçilerin ilgisini çektiğini görebilirsiniz.

Tüm bunları yaptıktan sonra önünüzdeki bilgilerle, denetiminize devam edebilir ve ortaya çıkacak sorunları gidermeye başlayabilirsiniz. Gelecekteki içeriğinizin üretimine rehberlik edecek bir strateji geliştirmeye de başlayabilirsiniz. Daha veri odaklı bir yaklaşımla, sorunları düzeltebilir ve arama motorlarının standartlarına uyumlu, ziyaretçilerin seveceği bir web sitesi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Genel kategorisine gönderildi ve , , , ile etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yerimlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın